Ga naar inhoud
Voor een vrijblijvende prijsaanvraag:
070 - 3948967
|
info@rosariokozijnen.nl
Producten & Foto’s
Kozijnen
Kozijnen met Diepteprofiel
Kozijnen met vlakprofiel
Schuiframen
Aluminium kozijnen
Houten kozijnen
Kozijnen met roeden
Deuren
Voordeuren klassiek
Voordeuren modern
Openslaande deuren
Achterdeuren
Garagedeuren
Schuifpuien
Hefschuifpuien
Kiepschuifpuien
Premiline schuifpuien
Dakkapellen & nokverhogingen
Dakkapellen
Nokverhogingen
Serres, op- en uitbouwen
Serres
Opbouwen
Uitbouwen
Erkers
Zonwering & rolluiken
Informatie
Profielen
Glas
Montage
Onderhoud
Video handleidingen
De Garantiebepalingen van Rosario uitgelegd
Voorwaarden
Prijsaanvraag
Service
Service-aanvraag
Normen Kozijnbeschadiging
Normen Glasbeschadiging
Thermische Breuk
Periodieke Onderhoudsmelding
Over ons
Contact
Montagekaart
Wie zijn wij
Recensies
Vacature
Webshop
Zoeken naar:
Service-Aanvraag
Om een service-aanvraag te doen vragen wij u onderstaand formulier in te vullen, welke u stap voor stap door de procedure zal begeleiden.
Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
-
Stap
1
van 10
Naam
*
Voornaam
Achternaam
Adres
*
Adres regel 1
Stad
Staat / Provincie / Regio
Postcode
Telefoonnummer
*
E-mailadres
*
Factuurnummer
Volgende
Waarmee kunnen we u helpen?
*
Lekkage
Breukruit
Beschadiging in glas
Beschadiging in kunststof
Probleem met draaien van raam of deur
Probleem met insectenhor
Probleem met Veluxraam
Probleem met zonwering, screens of rolluik
Anders
Door de juiste aard van het probleem door te geven zijn wij beter in staat belangrijke vervolgvragen te stellen.
Volgende
Bron van de lekkage
*
Het water komt uit de kozijnen
De lekkage is boven de kozijnen
Lekkage aan dakkapel
Anders
Wat is de oorzaak van de breuk?
*
De oorzaak van de breuk is bekend: mens/dier/object
De oorzaak van de breuk is bekend: spontaan
De oorzaak van de breuk is onbekend
Is de oorzaak van de glasbeschadiging bekend?
De oorzaak van de glasbeschadiging is bekend
De oorzaak van de glasbeschadiging is onbekend
Is de oorzaak van de kunststofbeschadiging bekend?
De oorzaak van de kozijnbeschadiging is bekend
De oorzaak van de kozijnbeschadiging is onbekend
Wat is het probleem met uw raam of deur?
Deur of raam moet afgesteld worden
Deur of raam sluit niet goed
Draai- kiepraam zit nog maar op 1 hoek vast
Anders
Wat is het probleem met de hor?
Hor zit los in kozijn
Hor is te groot voor kozijn
Horclipjes zijn beschadigd/kapot
Hor zelf is beschadigd/kapot
Anders
Wat is het probleem met het veluxraam?
Veluxraam klemt of sluit niet goed
Veluxraam lekt
Anders
Wat is het probleem met uw zonwering, screen of rolluik?
Systeem loopt stroef/vast
Systeem opent of sluit niet volledig
Anders
Beschrijf uw probleem
Volgende
Video ontwateringsgaatjes
In de kozijnen zit een afwateringssysteem, waarbij het water wat in het kozijn terecht komt aan de onderzijde wordt afgevoerd door gaatjes. Deze gaatjes kunnen met vuil dicht komen te zitten. Kijkt u onderstaande video hoe u dit schoonmaakt.
Lekkage boven kozijnen
Het komt maar zelden voor dat door het plaatsen van nieuwe kozijnen lekkage boven de kozijnen plaats heeft. Controleert u alstublieft eerst veel voorkomende andere oorzaken: vuil in de dakgoot, loszittende dakpannen, verkeerde dakbedekking (tegels) enzovoorts. Bent u ervan overtuigd dat de oorzaak hier niet in ligt dan komen wij uiteraard langs, maar wanneer wij de oorzaak aantoonbaar vinden buiten onze werkzaamheden kunnen hier kosten aan worden verbonden.
Glasbreuk onbekende oorzaak
Glas breekt uiteraard niet vanzelf. Wanneer het glas spontaan lijkt te zijn gebroken of u zelf de oorzaak niet hebt kunnen vaststellen zijn er meerdere oorzaken denkbaar: de ruit kan zijn gebroken terwijl u dit niet hebt gezien, denkt u aan een vogel. Daarnaast is er de mogelijkheid dat het een zogenaamde thermische breuk is, een breuk die ontstaat door het verschil in temperatuur tussen het binnen en het buitenglas. Kijkt u op onze informatiepagina over thermische breuk voor meer informatie.
Klik hier voor meer informatie
Helaas kan Rosario in voorkomende gevallen geen garantie bieden en verwijzen wij u naar uw glasverzekering voor een snelle oplossing.
Kijkt u alstublieft eerst onderstaande video's
Een vaak voorkomend probleem bij draai- kiepramen is dat door te snelle bediening de ramen nog maar op 1 punt hangen. In deze video wordt uitgelegd hoe dit te herstellen.
Lekkage bij Veluxraam
Het komt maar zelden voor dat door het plaatsen van nieuwe veluxramen lekkage boven de ramen plaats heeft. Controleert u alstublieft eerst veel voorkomende andere oorzaken: vuil in de dakgoot, loszittende dakpannen, verkeerde dakbedekking (tegels) enzovoorts. Bent u ervan overtuigd dat de oorzaak hier niet in ligt dan komen wij uiteraard langs, maar wanneer wij de oorzaak aantoonbaar vinden buiten onze werkzaamheden kunnen hier kosten aan worden verbonden.
Stroef lopend systeem
Uiteraard is het zeer vervelend als uw zonwering, screen of rolluik niet soepel functioneert. Wel behoeven ook deze onderdelen af en toe onderhoud, zoals smering. Daarnaast kunnen ook weersomstandigheden een invloed hebben. De geleiders zitten nu eenmaal vast aan uw woning, en kunnen niet bewegen, terwijl de bewegende delen door de zon kunnen uitzetten of krimpen. Wij vragen u daarom na te gaan of regulier onderhoud het probleem kan verhelpen en alleen melding te doen wanneer uw systeem stroef loopt bij normale temperaturen.
Volgende
Welke werkzaamheden heeft Rosario aan uw dakkapel uitgevoerd?
Nieuwe kozijnen (en eventueel bekleding) geen dakwerk
Dakkapelrenovatie inclusief dakbedekking
Nieuwe dakkapel
Beschrijf uw probleem
Is de glasbreuk veroorzaakt door Rosario Kozijnen?
Ja
Nee
Is de glasbeschadiging veroorzaakt door Rosario Kozijnen?
Ja
Nee
Is de glasbeschadiging vermeld op de opleverstaat?
Ja
Nee
Is de beschadiging veroorzaakt door Rosario Kozijnen?
Ja
Nee
Is de beschadiging vermeld op de opleverstaat?
Ja
Nee
Wat is de reden dat uw deur of raam afgesteld moet worden?
Het klemmen van een draaideel
Tocht langs een draaideel
Moezaam sluiten of op slot gaan van een draaideel
Anders
Is dit probleem al aanwezig sinds montage of is dit recent ontstaan?
Al aanwezig sinds montage
Recent ontstaan
Is uw probleem hiermee verholpen?
Ja
Nee
Heeft de hor voorheen correct gezeten?
Ja
Nee
Hoe zijn de horclipjes beschadigd geraakt?
Sinds ontvangst al beschadigd
Op ander moment beschadigd
Hoe is de hor beschadigd geraakt?
Sinds ontvangst al beschadigd
Op ander moment beschadigd
Heeft het systeem voorheen wel goed gewerkt?
Ja
Nee
Volgende
Dakkapel lekkage
Uiteraard is het erg vervelend als u een lekkage hebt, en aangezien wij werkzaamheden aan uw dakkapel hebben uitgevoerd is het ook zeer begrijpelijk dat u contact met ons opneemt. Echter als wij geen werkzaamheden hebben gedaan aan uw dak, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat de oorzaak bij deze werkzaamheden ligt. (NB als u lekkage hebt een de kozijnen van uw dakkapel dan kan dit natuurlijk wel zo zijn, maar kiest u dan voor die optie in de vorige stap). Wij zouden u dan ook dringend adviseren contact op te nemen met een dakdekker.
Lekkage aan gerenoveerd dak
Uiteraard erg vervelend dat u lekkage ondervind aan een door ons gemaakt dak. Onze excuses voor het ongemak. Als deze lekkage is ontstaan door een gebrek in onze werkzaamheden of onder onze garantie valt, dan zullen we deze uiteraard oplossen. Echter willen wij u wel vragen, aangezien wij vaak merken dat dit de oorzaak is, of uw dakgoot niet verstopt zit. Immers lekkage door een verstopte dakgoot valt niet onder garantie en helaas zullen wij kosten moeten berekenen indien dit de oorzaak blijkt te zijn.
Aan ons te wijten glasbreuk
U geeft aan dat u een glasbreuk heeft die aan ons te wijten is, erg vervelend natuurlijk, en indien dit zo is zal de ruit uiteraard zo snel mogelijk worden vervangen. Om dit proces te bespoedigen vragen wij u om op de laatste pagina van dit formulier een aantal foto's toe te voegen. Wij hebben nodig: een foto waar het hele kozijn (dus alle ruiten) op staat van het kozijn waar de breuk zich bevind (zodat wij kunnen zien welk kozijn het om gaat), en een foto van de ruit zelf op zo'n manier dat te zien is welk vlak gebroken is, dus met een hoek of een naaste ruit ook op de foto. Dit scheelt ons en u een telefoontje en op die manier kunnen wij direct de glasmaten achterhalen en de ruit snel bestellen.
Glasbreuk
U geeft aan dat u een glasbreuk heeft die niet aan ons te wijten is. Glasbreuk is uitgesloten van garantie. Helaas moeten wij daarom concluderen dat wij dit niet voor u kunnen herstellen. Nagenoeg altijd valt dit echter onder uw glasverzekering, en kunt u een lokale glaszetter uw ruit laten vervangen. Wij kunnen u wel helpen door u de glasmaten aan te leveren, dit bespaart de glaszetter een inmeetbezoek. Hiervoor hebben wij nodig: een foto waar het hele kozijn (dus alle ruiten) op staat van het kozijn waar de breuk zich bevind (zodat wij kunnen zien welk kozijn het om gaat), en een foto van de ruit zelf op zo'n manier dat te zien is welk vlak gebroken is, dus met een hoek of een naaste ruit ook op de foto.
Aan ons te wijten glasbeschadiging
U geeft aan een aan ons te wijten glasbeschadiging te hebben, erg vervelend natuurlijk, en indien dit zo is zal de ruit uiteraard zo snel mogelijk worden vervangen. Indien het om een binnen de garantie vallende lekke ruit gaat is dit direct duidelijk, indien het om een ruit met krassen gaat dan vragen wij u wel of deze krassen binnen de normen vallen. Wilt u zo vriendelijk zijn onze pagina met betrekking tot de beoordeling van krassen te openen en na te kijken of uw beschadigingen binnen de normen vallen?
Klik hier voor meer informatie
Glasbeschadiging
U geeft aan dat u een glasbeschadiging heeft die niet aan ons te wijten is. Dergelijke beschadigingen zijn dan ook uitgesloten van garantie en helaas moeten wij daarom concluderen dat wij dit niet voor u kunnen herstellen. Mocht u de ruit op uw kosten willen laten vervangen door lokale glaszetter dan kunnen u wel helpen door u de glasmaten aan te leveren, dit bespaart de glaszetter een inmeetbezoek. Hiervoor hebben wij nodig: een foto waar het hele kozijn (dus alle ruiten) op staat van het kozijn waar de breuk zich bevind (zodat wij kunnen zien welk kozijn het om gaat), en een foto van de ruit zelf op zo'n manier dat te zien is welk vlak gebroken is, dus met een hoek of een naaste ruit ook op de foto.
Aan ons te wijten kozijnbeschadiging
U geeft aan dat u een beschadiging heeft aan uw kozijn. Dit is uiteraard erg vervelend, onze excuses hiervoor. Wij zullen indien correct uiteraard alles eraan doen om deze beschadiging te verhelpen. Bij kunststof en aluminum is dit gelukkig goed te herstellen. Wel zijn er normen waaraan de beschadiging moet voldoen wil deze in aanmerking komen hiervoor. Wij vragen u dan ook onderstaande pagina te bekijken om na te kijken of uw beschadigingen binnen de normen vallen.
Klik hier voor meer informatie
Kozijnbeschadiging
Wanneer uw kozijnen zijn beschadigd is dat uiteraard erg vervelend. Kleine beschadigingen kunt u zelf herstellen dmv een lakstift. Deze kunt u aanschaffen via onze webshop. Bij grotere beschadigingen verwijzen wij naar een expert die dit voor u kan herstellen. Hoewel wij deze expertise ook hebben is het door drukte helaas niet mogelijk u te helpen bij beschadigingen die buiten garantie vallen. Kijkt u bijvoorbeeld eens op de website van PE Services
Afstellen van vleugels
Uiteraard dienen de vleugels van uw kozijnen soepel te lopen, wel is het zo dat bij extremere temperaturen, in de zomer en in de winter, draaidelen stroever kunnen gaan lopen. Immers hoewel de draaidelen door de temperatuur kunnen uitzetten en krimpen, zitten de vaste delen vast aan uw muur, en kunnen dat hierdoor niet of minder. Kunt u onder die omstandigheden echt niet meer gebruik maken van de draaidelen, dan komen wij uiteraard langs, maar gaat het slechts stroef, dan is het zeer af te raden om op dat moment af te stellen. Immers vleugels die zijn afgesteld tijdens extreme warmte of kou zullen in normale omstandigheden juist stroef lopen en dan eventueel opnieuw afgesteld dienen te worden. Wij kunnen niet elke seizoen opnieuw de vleugels komen afstellen, dat dient vanzelfsprekend te zijn. Wij vragen u met deze informatie te overwegen of het verstandig is om op dit moment een service-aanvraag te doen, zo ja dan kunt u uiteraard gewoon het formulier verder invullen.
Juiste hor en weersomstandigheden
Uiteraard dienen de horren correct in uw kozijnen te passen. Dit luistert echter wel nauw, en wij merken dat het af en toe voorkomt dat wij hiervoor langskomen en blijkt dat de horren in de verkeerde ramen geplaatst trachten te worden. Let u daarom op, het scheelt soms maar millimeters maar dat kan net het verschil maken. Ook is het zo dat bij extremere temperaturen, in de zomer en in de winter door het uitzetten en krimpen de marges nog kleiner of juist groter kunnen worden. Dit is geen probleem als de hor eenmaal is geplaatst, die verandert dan mee van maat, maar als deze binnen is bewaard terwijl de kozijnen bloot staan aan de weersomstandigheden kan die combinatie ervoor zorgen dat de horren slecht passen. Wij vragen u daarom alleen melding te maken wanneer de horren niet passen tijdens normal weersomstandigheden (behalve als overduidelijk is dat zij sowieso de juiste maat niet zijn uiteraard).
Aan ons te wijten horclipjes
Indien de horclipjes zijn beschadigd en dit al sinds de montage is geweest dan zullen wij u uiteraard nieuwe clipjes opsturen, onze excuses voor het ongemak.
Horclipjes
Horclipjes kunnen beschadigd raken tijdens het in- of uitnemen van de horren. Helaas is hier weinig aan te doen behalve voorzichtigheid bij deze handelingen en is dit een risico van het gebruik. Gelukkig zijn deze clipjes niet al te duur, wij bieden deze horclipjes aan via onze webshop.
Aan ons te wijten horbeschadiging
Indien de horren zijn beschadigd en dit al sinds de montage is geweest dan is dit uiteraard niet de bedoeling, onze excuses hiervoor. Voor beschadigingen aan de omlijsting van de horren gelden dezelfde normen als die voor beschadiging aan het kozijn. Wilt u zo vriendelijk zijn na te kijken of uw beschadigingen aan deze normen voldoen? Is het gaas zelf al sinds de levering beschadigd op een manier waardoor deze niet meer insectenwerend is, dan dient de hor natuurlijk sowieso vervangen te worden.
Klik hier voor meer informatie
Horbeschadiging
Uiteraard is het erg vervelend als uw hor beschadigd is geraakt. Wij leveren echter alleen horren mee als onderdeel van de kozijnen, vervangende horren dient u zelf te bestellen. Indien dit voor ons te achterhalen is kunnen wij u wel voorzien van de originele horbestelling zodat u makkelijk dezelfde hor kunt kopen. Indien u die gegevens wilt hebben, vragen wij u om in de volgende stap een foto te maken van het gehele kozijn waar de hor in moet, zodat wij kunnen zien welk kozijn dit is, en vervolgens een foto van het vlak waar de hor in moet, op zo'n manier dat wij dit kunnen zien, dus inclusief de hoek van een kozijn of een beetje raam ernaast.
Afstellen van systeem
Uiteraard is het erg vervelend als uw systeem niet meer juist loopt. Indien dit voorheen wel goed heeft gelopen, dan is in eerste instantie de mogelijkheid dat er iets mis is met de instellingen. Is er een stroomstoring geweest of kunnen op een andere manier aan de instellingen zijn gewijzigd? Zo ja, dan vragen wij u naar de instructie van uw systeem te kijken om te zien of u dit zelf kan instellen. Is de oorzaak dat het systeem niet goed functioneert anders, ligt het aan een loslatende geleider, een afgebroken onderdeel enz, dan kunt u uiteraard dit formulier afmaken en hier een melding van maken.
Aan ons te wijten afstellen van systeem
Uiteraard is het erg vervelend als uw systeem niet meer juist loopt. Als het systeem nooit correct heeft gefunctioneerd dan is het wellicht niet goed afgesteld, u kunt dan uiteraard dit formulier afmaken en wij zullen een monteur langs sturen om dit alsnog te doen. Is de oorzaak dat het systeem niet goed functioneert anders, ligt het aan een loslatende geleider, een afgebroken onderdeel enz, dan kunt u uiteraard dit formulier afmaken en hier een melding van maken.
Volgende
Is uw probleem hiermee verholpen?
Ja
Nee
Beschrijf uw probleem
Huidige weer?
Normaal weer
Extremer weer, ik wacht af
Extremer weer, ik doe alsnog een melding
Volgende
Heeft u uw kozijnen onderhouden?
Uw kozijnen dienen, net als alle gebruiksartikelen, regelmatig te worden onderhouden om verzekerd te zijn van goed functioneren. Garantie is dan ook voorwaardelijk aan goed en regulier onderhoud. Geeft u alstublieft uw onderhoudsgeschiedenis
Onderhoud
*
Scharnierpunten zijn regelmatig geolied
Rubbers zijn regelmatig onderhouden
Kozijnen zijn vet- en vuilvrij gehouden
Geen onderhoud toegepast
Volgende
U geeft aan niet al het benodigde reguliere onderhoud te hebben uitgevoerd.
*
Ik wil toch een service-aanvraag doen
Ik zie op dit moment af van een service-aanvraag
Wanneer tijdens de service-afspraak blijkt dat gebrek aan regulier onderhoud de oorzaak is van de klachten kunnen er voor deze afspraak kosten in rekening worden gebracht.
Volgende
Bestanden toevoegen
Klik of sleep bestanden naar dit veld om te uploaden.
Je kunt tot 10 bestanden uploaden.
Hoe duidelijker ons beeld is van uw probleem, hoe sneller en gerichter wij u kunnen helpen. Wij stellen het dan ook zeer op prijs als het voor u mogelijk is om foto's of video's toe te voegen.
Complete melding
Via dit formulier komt u stapsgewijs naar het einde. Het kan echter zijn dat u meer dan 1 probleem wilt melden. Hieronder kunt u behalve aanvullende opmerkingen ook andere problemen invullen. Het is van het grootste belang dat u alle openstaande punten aan ons meldt. Hierdoor kunnen wij een correcte inschatting maken van de benodigde materialen (en levertijd), de benodigde montagetijd en de benodigde monteur. Er kunnen tijdens de afspraak geen aanvullende punten worden gemeld als deze nu al bekend zijn.
Aanvullende opmerkingen
Verzenden
Close product quick view
×
Titel
Page load link